MİMARİ SANATLAR

Abstraction-Création (SOYUT SANAT)

Abstraction-Création (SOYUT SANAT)

Abstraction-Création (SOYUT SANAT) belki çoğumuzun bilmediği veya çoğumuzun Abstraction-Création (SOYUT SANAT) sanatının ne anlama geldiğini bilmediğimiz sanat türü.

Abstraction-Création (SOYUT SANAT)
Abstraction-Création (SOYUT SANAT)

Bir bakıma mimari ile her zaman sanat iç içe olmuştur. Bunun nedeni de sanatın mimarlık ile birleşmesi ve bu birleşimden ortaya çıkan sanatların akımlarından etkilenerek yeni ve geleneksel yapıları yaratmasıdır.

Her bir sanat akımı bir mimari akımın öncüsü olmuştur.

Abstraction-Création (SOYUT SANAT)
Abstraction-Création (SOYUT SANAT)

15 Şubat 1931’de Belçikalı ressam, heykeltıraş, mimar Georges Vantongerloo önderliğinde Paris şehrinde kurulmuştur. Grup Kosmopolitan bir sanatçı grubu olmuştur.

1937’ye değin varlığını sürdüren kulüp kısmen 1930’larda Nazi Almanyasından kaçan modern ve sanat akımlarına yenilikçi bakış açısı ile işleyen dönem sanatçılarından oluşmaktadır.

Gruba dahil olan isimler arasında Sophie Taeuber-Arp, Jean Arp, Vasili Kandiski Theo van Doesburg, Antoine Pevsner, Naum Gabo ve Auguste Herbin gibi isimler bulunmaktaydı.

Kısa bir süre içirişinde tüm çağdaş sanat akımlarının temsilcilerini içinde barındıran bir topluluk haline geldi. Amaçları arasında soyut sanat için ortam oluşturmak için dergi çıkarırken aynı zaman da bu sanat akımını anlatmak için gereken her yolu denedirler.

Abstraction-Création Sanatına Kısa bir bakış

Sanatçılar Georges Vantongerloo ,Jean Hélion ve Auguste Herbin benzer bir dernek oluşturmak için birlikte çalıştı ve 1931’de 40’tan fazla üyeyi Abstraction-Création adını verdikleri bir gruba çekmeyi başardılar. 

Aynı yıl, Hélion ve Herbin tarafından yayınlanan Abstraction-Création adlı yıllık bir dergi , çıkış yaptı ve bu sayede isimleri hızlı bir şekilde duyulmaya başladı.

Abstraction-Création (SOYUT SANAT)
Abstraction-Création (SOYUT SANAT)

Çalışmaları derginin ilk sayısında temsil edilen üyelerin birleşik bir tarzı yoktu, bunun yerine biçimsel saflığı ve nesnelliği teşvik eden çeşitli uluslararası hareketlerden geliyorlardı

Merkez üyeleri geometrik soyutlamaya eğilirken; Soyutlama-Kret grubu olarak soyutlamanın genel amacını savundu ve dergisi ve üyelerinin çalışmalarının düzenli sergileri aracılığıyla aktif bir şekilde tanıttı.

Merkezi Paris’te bulunan merkeze bağlı dernek, çoğu bir süre Paris’te yaşayan Wassily Kandinsky , Naum Gabo , Josef Albers , Arshile Gorky ve Barbara Hepworth gibi uluslararası sanatçılar da dahil olmak üzere 400’den fazla üyeye sahipti . 

Grubun son dergisi 1936’da çıktı. Soyutlama Kret’in soyutlama savunuculuğu , II . Dünya Savaşı’ndan sonra Salon des Réalités Nouvelles (“Yeni Gerçeklikler Salonu”).

SOYUT SANAT

Soyut kelimesi, bir şeyi başka bir şeyden ayırmak veya geri çekmek anlamına gelir.

Terim, formların basitleştirildiği veya şemalaştırıldığı bir nesneye, şekle veya manzaraya dayanan sanata uygulanabilir.

Abstraction-Création (SOYUT SANAT)
Abstraction-Création (SOYUT SANAT)

Ayrıca, dış görsel gerçeklikte hiçbir kaynağı olmayan geometrik şekiller veya jest işaretleri gibi formları kullanan sanata da uygulanır . 

Bu ‘saf’ soyutlamanın bazı sanatçıları somut sanat veya nesnel olmayan sanat gibi terimleri tercih etti, ancak pratikte soyut kelimesi pano boyunca kullanılır ve ikisi arasındaki ayrım her zaman açık değildir.

Soyut sanat, genellikle düzen, saflık, sadelik ve maneviyat gibi erdemleri temsil ettiği için ahlaki bir boyut taşıyor olarak görülür.

1900’lerin başından beri soyut sanat, modern sanatın merkezi bir akışını oluşturdu .

https://www.facebook.com/santiye.adamhttps://santiyegunlugu.xyz/

https://santiyegunlugu.xyz/